Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T19:55:04+01:00
Wrzecionowaty opływowy kształt ,oddycha skrzelami pobierając tlen z wody,porusza się za pomocą płetw,linia boczna określa kierunek pływania ,ciało okryte skórą z łuskami i śluzem
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T21:11:10+01:00
Karp, jak każda ryba, ma opływowy kształt ciała pokryty śluzem oraz łuskami. Łuski chronią rybę przed urazami. Ryby pobierają tlen z wody oddychając skrzelami. Ryby poruszają się dzięki płetwą (płetwy służą też do utrzymywania równowagi). Wyróżniamy:
-płetwy parzyste: piersiowe i brzuszne
- płetwy nieparzyste: grzbietowa, odbytowa i ogonowa.
Płetwa ogonowa stanowi główne źródło napędu.

Karp to ryba drapieżna. Żywi się larwami owadów, mięczakami, skorupiakami oraz innymi organizmami zwierzęcymi oraz roślinami. Aktywny przeważnie wieczorem i w nocy, pokarm pobiera z dna.
19 3 19