Hej;)Prosze o pomoc nie dam rady sama tego rozwiązać, bo strasznie się śpieszę, no nie ważne zresztą, więc zadanie brzmi tak: Piechur wyszedł z domu i przeszedł 12km w kierunku północnym, a następnie 5km na wschód. W jakiej odległości(w linii prostej) od domu się znalazł??? dajcie obliczenia jeśli można ;)))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:09:36+01:00
Bardzo proste obliczasz to z twierdzenia pitagorasa
a ²+b ²= c ²
a=12km
b=5km
12*12+5*5=144+25=169- c kwadrat wiec c=13 km
  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T19:54:49+01:00
Zadanie znajduje się w załączniku;)
Nie zapomnij napisać w odpowiedzi odpowiedniej jednostki;D
  • Meii
  • Rozwiązujący
2010-01-26T20:10:21+01:00
Oznaczenia co jest co znajdziesz na rysunku
x²=12²+5² (z tw. Pitagorasa)
x²=144+25
x²=169km²/√
x=13km


Koniec