W sklepie odziezowym obnizono ceny marynarek o 10% a spodni o 5% . Pan Andzrezj kupił marynarkę i spodnie przed obniżką i zapłacił 440 zł. Pan Bogdan kupił taki sam komplet po obniżce i zapłacił o 34 zł mniej > ile teraz kosztuje marynarka a ile spodnie ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:21:33+01:00
X+y=440
95/100y+90/100x=406 /*100

x+y=440
95y+90x=40600

-90x-90y= -39600
95y+90x=40600

-90x-90y+95y+90x=-39600+40600
5y= 1000/ :5
y=200
x=240
  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T19:24:40+01:00
Ceny marynarek obniżono o 10%, a spodni o 5 %. Andrzej kupił dane żeczy przed obniżką, zapłacił 440 zł. Bogdan kupił to samo i zapłacił o 34 zł mniej. Ile kosztuje marynarka, a ile spodnie.
x-cana marynarki przed obniżką
y-cena spodni
x+y=440
(x-10%x)+(y-5%y)= 440-34
x+y=440
0,9x+0,95y=406
x=440-y
0,9*(440-y)+0,95y=406
x=440-y
396-0,9y+0,95y=406 /-396
x=440-y
0,05y= 10 /÷0,05
x=440-y
y=200
x=440-200
y=200
x=240
y=200
przed obniżka cena marynarki wynosiła 240 zł, a cena spodni 200zł
240-(0,1*240)=216 po obniżce
200-(0,05*200)=190 po obniżce