Odpowiedzi

2010-01-26T19:22:24+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X+5 - wiek Weronik za 5 lat
2x+5 - wiek Mateusza za 5lat

2x+5+x+5 = 40
3x+10 =40/ - 10
3x = 30/:3
x = 10

x - obecny wiek Weroniki = 10
2x = obecny wiek Mateusza = 2*10 =20

Za 5 lat
10+5+20+5 = 40

Obecnie Mateusz ma 20 lat a Weronika ma 10 lat
41 4 41
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:23:59+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X-wiek Mateusza
y-wiek weroniki
<to jest układ równań>
x=2y
x+5+y+5=40

x=2y
2y+y=30/:3

x=2y
y=10

x=2*10=20
y=10 - ich obecny wiek

Za 5 lat będą mieli:
10+5+20+5 = 40
30 3 30