Zad 11/97 matematyka z plusem kl.2

ułóż i rozwiąż odpowiednie układy równań.
a) Suma 30% liczby x i 40% liczby y jest równa 79, a 30%sumy liczb x i y wynosi 66.

b) Liczba o 10%mniejsza od liczby x jest o 3 większa od liczby y, a liczba o 10% większa od liczby y jest o 6 mniejsza od x.

c) Liczba x stanowi 20% liczby y. Liczba o 20% mniejsza od x jest liczbą o 21 mniejszą od y.

d) Liczba x jest o 10% większa od liczby y. Liczba o 2 mniejsza od y stanowi 90% liczby x.


Potrzebne mi są tylko układy równań nie trzeba ich rozwiązywać. !

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T19:18:52+01:00
A)
30%x + 40%x = 79
30%(x + y) = 66

b)
90%x = 3 + y
110%y = x - 6

c)
x = 20%y
80%x = y - 21

d)
x = 110%y
y - 2 = 90%x
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:20:17+01:00
0.3x + 0.4y = 79
0.3(x+y) = 66

0.9x = y+3
1.1y = x-6

x = 0.2y
0.8x = y-21

x = 1.1y
y-2 = 0.9x
2 2 2