Dach kazdej wieży ma kształt ostrosłupa prawidłowego czworokątnego o krawędzi podstawy długości 4m i krawędzi bocznej 6m. litr farby wystarcza na pomalowanie 7m kwadratowych powierzchni. ile litrów farby trzeba kupic aby 2 razy pomalowac dach obu wież?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:25:04+01:00
1 wieża ma 4 trójkątne ściany dachu, czyli 2 wieże mają razem 8

z pitagorasa oblicz h tej ściany trójkatnej
h²=6²-2²
h²=36-4
h²=32
h=√32m
h=4√2m

pole tego dachu=8×½ah
a=4m
h=4√2≈5,66m
pole=4×4×5,66≈90,56m²

1litr farby pomaluje 7m²

czyli na te 90,56m² potrzeba :90,56:7=12,94 litra farby
ale trzeba pomalować 2 razy
, czyli 12,94 ×2=25,88 litra
odp,. trzeba kupić 26 puszek, jeśli będą 1 litrowe, a jeśli nie to kupić należy 25,88litra, czyli też 26 litrów
2010-01-26T19:41:03+01:00
A=4m
b=6m
1l-7m²
Pb(powierzchnia boczna)=4×½a×h
/|\
/ | \
/ | \
/ | \
/ | \
/........|........ \
zakładając że kropeczki to a a ukośniki to b a kreski proste to wysokość ściany bocznej(bo tak w ogóle to coś to ściana boczna ;)) to wysokość spada na a dzieląc ją na pół czyli teraz możemy obliczyć długość wysokości z Pitagorasa:
a² + h² = b²
2² + h² = 6²
4 + h² = 36
h² = 36 - 4
h² = 32
h = √32
h = 4√2 m

Pb = 4×½a×h
Pb = 2×4×4√2
Pb = 32√2 m²

32√2 m² × 2 = 64√2 m²
64√2 m² × 2 = 128√2 m²
128√2 m² : 7 = 18 ²/₇ l

odp.:potrzeba 18 ²/₇ l farby ;))