Odpowiedzi

2010-01-26T19:24:15+01:00
Skonstruujmy prostakat o wymiarach 6 i 9. W latwy sposob obliczymy jego przekatna z twierdzenia pitagorasa:

a²+b²=c²

czyli
c² = 6*6 + 9*9 = 36 + 81 = 117
c = √117 = √9 *√13 = 3√13

3√13 ≠ 12


wiec nie mozna utworzyc prostokatu.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:24:49+01:00
6² + 9² = 12²
36 + 81 = 144
117 = 144
L ≠ P

Ten równoległobok nie jest prostokątem.