Odpowiedzi

2009-04-07T16:24:56+02:00
R (ziemi)=6,4×10⁶
T=24×3600s=86400s
V=2πr÷T
V=2×3,14×6400000m÷86400s
V=465m/s
1 5 1
2009-04-07T16:29:16+02:00
Kula ziemska wiruje w kierunki z zachodu na wschód. Każdy punkt na równiku w ciągu 24 godzin przebywa 40000 km, czyli porusza się z prędkością 1667 km/h. Ruch obrotowy Ziemi powoduje następowanie po sobie dnia i nocy, określają w ten sposób rytm naszego życia
Obliczenia: 40000/24=1667
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-04-07T16:29:43+02:00
S=40075 km - długość równika, t=24 h V=s÷t V=40075km÷24h≈1700 km/h
8 4 8