Odpowiedzi

2010-01-26T19:33:28+01:00
X - liczba monet 2gr
y - liczba monet 5gr
------------------------------------
x+y=30
x*0,02+y*0,05=1 mnożę równanie przez 100
----------------------------------------------------
x=30-y
2x+5y=100
--------------------------------------------------
2*(30-y)+5y=100
60-2y+5y=100
3y=100-60
3y=40
y=40/3 jest to ułamek a liczba monet musi być liczbą całkowitą.
Nie można rozmienić.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:33:54+01:00
X- ilość 2gr
y-ilość 5 gr

2x+5y=100
x+y=30

x=30-y
2(30-y)+5y=100

x=30-y
60-2y+5y=100

x=30-y
3y=40

x=30-y
y=13¹/₃

x=30-13¹/₃
y=13¹/₃

x=16 ²/₃
y=13¹/₃

Odp .Nie można rozmienić.