Zad1 w probówce paliła się siarka i był tlen. zapisz słownie przebieg reakcji. wskaż substraty, produkty, pierwiastki i zw. chemiczne. jaki to typ reakcji chemicznej?
zad2 uzupełnij określ typ reakcji
a) tlen+________ ------> tlenek węgla(V)
b) _________------> tlen+ wodór
C) magnez+ tlen------>______________
d)tlenek rtęci----->__________+_________
zad3 uzupełnij wskaż substraty produkty pierwiastki i zw chemiczne
a) magnez+__________---------> tlenek magnezu
b) tlenek miedzi(II)+_________------->tlenek wodoru+__________
C) cynk+________-----> siarczek cynku
D) ________+ chlor chlorek sodu
e) magnez+ woda(para wodna)------>tlenek magnezu+_________
F) tlenek rtęci(II)+ wodór------>rtęć+__________
G) tlenek miedzi(II)+_________-----> dwutlenek węgla+ miedź
jeśli ktoś to potrafi to proszę o pomoc:))

2

Odpowiedzi

2009-10-03T22:25:43+02:00
Zad. 2

a) tlen + wegiel ------> tlenek węgla(V)
b) woda ------> tlen+ wodór
C) magnez+ tlen------> tlenek magnezu
d)tlenek rtęci-----> tlen + rtęć

podpunkt a i b to reakcja syntezy czyli łączenia a c i d rozpadu czyli analizy

Zad. 3

a) magnez+tlen ---------> tlenek magnezu
b) tlenek miedzi(II)+wodor ------->tlenek wodoru+ miedz
C) cynk+siarka-----> siarczek cynku
D) sod+ chlor chlorek sodu
e) magnez+ woda(para wodna)------>tlenek magnezu+ wodor
F) tlenek rtęci(II)+ wodór------>rtęć+ woda
G) tlenek miedzi(II)+wegiel-----> dwutlenek węgla+ miedź
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T22:41:46+02:00
Zad1
Tlen+siarka(substraty, pierwiastki)= tlenek siarki (IV)(produkt, związek chemiczny)
W probówce nastąpiła reakcja spalania. Substancja połączyła się z tlenem. Zaszła reakcja łączenia czyli syntezy



zad2
a) tlen+węgiel ------> tlenek węgla(V)
b) tlenek wodoru------> tlen+ wodór
C) magnez+ tlen------>tlenek magnezu
d)tlenek rtęci----->tlen+rtęć


zad3 uzupełnij wskaż substraty produkty
pierwiastki i zw chemiczne
a) magnez+tlen(substraty, pierwiastki) ---------> tlenek magnezu(produkty, związek chemiczny)
b) tlenek miedzi(II)+wodór------->tlenek wodoru+miedz
C) cynk+siarka-----> siarczek cynku
D) sód+ chlor ---->chlorek sodu
e) magnez+ woda(para
wodna)------>tlenek magnezu+wodór
F) tlenek rtęci(II)+ wodór------>rtęć+tlenek wodoru
G) tlenek miedzi(II)+węgiel-----> dwutlenek węgla+ miedź

Substraty są po lewej, a produkty po prawej.
Pierwiastkami są pojedyncze substancje np. sód, cynk
Związkami chemicznymi substancje złożone np. siarczek cynku, tlenek magnezu


2 3 2