Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:41:55+01:00
Pole powierzchni to 4*Pb+2*Pp
przy czym Pole boczne to pole prostokąta, a pole podstawy to pole rombu...

Pole rombu:
Pp=½e*f, e,f - przekątne
Pp=½e*f
Pp=½6cm*8cm=24cm²

Pole prostokąta (czyli ścian) obliczymy ze wzory P=a*b, gdzie u nas b to długość podstawy (bok rombu), a h to wysokość graniastosłupa:
a=5cm
b=3*5cm=15cm

Pb=a*b=5cm*15cm=75cm²

Pc=4*Pb+2*Pp
Pc=4*75cm²+2*24cm²
Pc=300cm²+48cm²
Pc=348cm²
2010-01-26T19:43:06+01:00
1\2 x6cm x 8cm = 24cm2
h=3x5cm=15cm
Pb= 4 x (15cmx5cm)=4x75cm= 300cm2
Pc= 2x24cm2+300cm2= 48cm+300cm=348cm2