1.Zastąp podane zwroty wyrazami znaczeniu przeciw stawnym.
Wzór:kruszyć kopie (spierać się)-zgadzać się..
a)w gorącej wodzie kąpany(.....)-
b)rzucać kłody pod nogi(....)-
c)trzymać język za zębami(.....)-
d)nie wart złamanego szeląga(....)-
Macie zrobić jak jest w przykładzie>???????
2.dopisz informacje przeciwstawne do tych,kóre zawierają zdania.
*Zepsułem zamek w drzwiach.
*Zacznij tę prac.
*Obraziłem kolegę.
*Jesteśmy głodni.
*Pożyczyłem rower koleżance.
Macie to zrobić jak najszybciej????mam to zadanie na jutro błagam

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:48:25+01:00
A)być cierpliwym
b)ostrzegać kogoś
c)plotkować
d)wart milion
2.
Naprawiłem zamek w drzwiach.
Skończ tę pracę.
Pogodziłem się z kolegą.
Jesteśmy najedzeni.
Oddałem rower koledze.
1 5 1
2010-01-26T19:48:41+01:00
A) niecierpliwy, flegmatyczny
b) przeszkadzać, pomagać
c)nie odzywac sie, dużo mówić
d)nic nie wart, duzo warty


naprawiłem, skoncz, przeprosiłem, najedzeni, oddałem
4 5 4