Odpowiedzi

2010-01-26T20:03:26+01:00
Rozwiążę to zadanie w postaci równania :
a - 3x - 3
b - x
obw - 66m
3x - 3 + 3x - 3 + 2 *x = 66
8x = 66 + 3+ 3
8x = 72/:8
x = 9 - bok b
9m * 3 - 3m = 27 - 3m = 24m - bok a
wymiary: 9m na 24m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T20:10:13+01:00
Ob = 66m
x - długość
y - szerokość
x = 3y - 3m
66m = 2y + 2x
66m = 2y + 3y - 3m + 3y - 3m
66m = 8y - 6m
66m + 6m = 8y
72m = 8y /:8
y = 9m
x = 3 razy 9 -3m
x = 24m
Wymiary prostokąta: 9m; 24m; 9m; 24m