1.Jedna ze ścian w przedpokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 200cm na 270cm.Na ścianie tej wisi lustro w kształcie rombu o przekątnych długości 135cm i 180 cm.Jaką cześć powierzchni ściany zajmują to lustro?

PROSZĘ O DOKŁADNE WYTŁUMACZENIE MAM TO NA JUTRO, A I JESZCZE JEDNO DODAM ZADANIE NA DÓŁ O JEGO DOKŁADNOŚĆ TEZ PROSZĘ.*=*DZIĘKI Z GÓRY.....*=*

2.Obwód pewnego prostokąta jest równy 29 cm, a długość jednego z boków wynosi 8cm. Jakie pole ma ten prostokąt??

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:46:46+01:00
1.Pole prostokąta=200*270=54000cm²
pole rombu=135*180/2=24300/2=12150cm²

12150:54000=0,225
czyli lustro zajmuje 22,5% ściany
2.obwód prostokąta
x-drugi bok
29-(2*8)=2x
29-16=2x
2x=13
x=6,5
Pole=a*b
P=8*6,5
P=52cm²
1 2 1
2010-01-26T19:50:52+01:00
P ściany = 200 * 270 =54000 [cm²]
P lustra = e*f/2
P lustra= 135 *180 /2= 12150 [cm²]

P lustra/ Pściany = 12150/54000=1215/5400= 243/1080= 27/120=9/40

Skracałam ułamek najpierw przez 10, potem przez 5, potem 9 i na końcu przez 3.

zad.2
Obw=29 cm
a=8cm

Obw=2*a+2*b
29=2*8+2b
29=16+2b
2b=13
b=13/2 [cm]

P=a*b
P=8*13/2= 52 [cm²]
1 5 1
2010-01-26T19:51:44+01:00
Zad 1
a - dlugość ściany = 270 cm
h - szerokość ściany = 200 cm
P - pole powierzchni ściany = ah = 270 razy 200 = 54000 cm²
d1 - jedna przekątna = 135 cm
d2 - druga przekątna = 180 cm
P1 - pole powierzchni rombu = d1d2/2 = 135 razy 180 podzielić przez 2 =
= 24300/2 = 12150 cm²
P/P1 = 12150/54000 = 0,225 część ściany
zad 2
a - jeden bok = 8 cm
b - drugi bok = ?
obwód = 2a + 2b
2a + 2b = 29 cm
2 razy 8 + 2b = 29
16 + 2b = 29
2b = 29 - 16 = 13
b = 13/2 = 6,5 cm
P - pole prostokąta = ab = 8 razy 6,5 = 52 cm²
1 4 1