Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:53:27+01:00
Gdybym przeniosła cię w czasie, chciałabym wcielić się w postać Jagienki ponieważ jest to dziewczyna energiczna, wesoła i życzliwa ludziom. Bardzo samodzielna, zaradna, świetnie radziła sobie w gospodarstwie. Zaimponowała mi również swoimi umiejętnościami i mocnym charakterem. Mimo śmierci matki, nie załamała się lecz pilnowała i zajmowała się wszystkim. Mała wiele zdolności takich jak: polowanie, pływanie itd. Była energiczna i zaradna. Moim zdaniem Danusia była zbyt delikatna i rozpieszczona. Jagienka była piękną i zdrową kobietą. Była również odważna o czym świadczy uratowanie Zbyszka przed niedźwiedziem. Zawsze wszystkim pomagała i o wszystkich się troszczyła. Z pewnością w tą idealną kobietę a nie w Danusię bym się wcieliła.

P.S. Praca ręcznie wykonana :) Mam nadzieje że pomogłam.
1 1 1
2010-01-26T20:25:42+01:00
Gdybym mogła przenieść się w czasie,chciałabym być Jagienką. Wybrałabym tę oto postać, ponieważ moim zdaniem była to dobra, troskliwa i opiekuńcza dziewczyna. Po śmierci swojej matki, bez żadnych pretensji, przejęła jej obowiązki, względem ojca, rodzeństwa i całego gospodarstwa. Była zaradna, bardzo odważna co udowodniła np. podczas ratowania Zbyszka z opresji. Mimo bardzo młodego wieku, Jagienka była mądrą i dojrzałą dziewczyną, co często potrafiła udowodnić. Mimo, że powieść Henryka Sienkiewicz pt ,,Krzyżacy'' miała miejsce w XV wieku, to Jagienka wykazywała wiele cech kobiety nam współczesnej. Potrafiła bronić swojego zdania, była bardzo przekorna, co nie było standardem w XVwieku. Córka Zycha i Małgorzaty mimo swojej przekorności, była również bardzo ciepłą i miłą osobą, przez wszystkich bardzo lubianą. Mimo, że Danusia była w pewnym sensie, jej konkurentką o serce Zbyszka, Jagienka życzyła jej zdrowia i wszystkiego najlepszego. Autor opowiada nam, że Jagienka była piękną dziewczyną, ale możemy się tego domyślić, bo Jagienka miała duże powodzenie wśród płci przeciwnej (Cztan i Wilk rywalizowali o jej względy, podobała się także Zbyszkowi). Jagienka nie była typem XVwiecznej damy. Ubierała się raczej skromnie, bardziej swobodnie, tylko gdy wybierała się do kościoła, jej strój ulegał zmianie. Oprócz nieprzeciętnej urody i rozwiniętej osobowości, Jagienka posiadała niezwykłą odwagę i szereg innych umiejętności. Bycie Jagienką, było by bardzo ciekawe także ze względów materialnych, bo jak wiadomo Jagienka była dziedziczką ziem swojego ojca, oraz wszystko co przez swoje życie zgromadził jej bogaty i mądry ojciec chrzestny, opat...