Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:54:02+01:00
X-bilety ulgowe
y-bilety normalne

seans pierwszy: x+y=450
seans drugi: x-0,4x+0,5y+y=450

powstaje układ równań:
x+y=450
0,6x+1,5y=450
x=450-y
0,6(450-y)+1,5y=450
x=450-y
270-0,6y+1,5y=450
x=450-y
0,9y=180 /:0,9
y=200
x=450-200=250
Ilość biletów ulgowych, sprzedanych na oba seanse:
seans pierwszy: 250
seans drugi: 40% mniej, czyli x-0,4x=250-100=150
łącznie: 250+150=400
Odp: Na oba seanse sprzedano 400 ulgowych biletów.
1 5 1
2010-01-26T20:00:17+01:00
40% * 450= 0,40*450=180
450-180=270 (ulgowe)
50%*450=0,50*450=225
450-225=225
270-225=45
450-45=405
450+405=855 biletów
1 5 1