Witam ofiaruje 50 pkt za zadanie z rownan zadanie tekstowe, ale to są rownania.

W trapezie równoramiennym o obwodzie 27 Cm krótsza podstawa i ramiona mają jednakową dlugość. Stosunek dlugosci podstawe tego trapezu wynosi 3;2 oblicz dlugosc ramienia.


to sa rownania!

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T20:07:31+01:00
Stosunek 3:2
2x krótsza podstawa i ramiona
3x dłuższa podstawa
obw =2x+2x+2x+3x
2x+2x+2x+3x=27
9x=27
x=3

2x=6
3x=9

odp. Ramie (2x) ma długość 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T20:41:13+01:00
W trapezie równoramiennym o obwodzie 27 Cm krótsza podstawa i ramiona mają jednakową dlugość. Stosunek dlugosci podstawe tego trapezu wynosi 3;2 oblicz dlugosc ramieni
x - podstawa I
x - ramię I
x - ramię II
y - podstawa II


3x + y = 27
y/x = 3/2

3x + y = 27
2y = 3x

3x + y = 27
y = 3/2x

3x +3/2x = 27cm
y = 3x/2

6/2x + 3x/2 = 27 /*2
y = 3/2x

6x + 3x = 54
y = 3/2x

9x = 54 /:9
y = 3/2x

x = 6
y = 3/2 * 6

x = 6
y = 9


Odp. Ramię ma 6 cm, podstawa II - 9