Potrzebuje informacje nt. " Czy komputer może być ekologiczny? - nowatorskie i nowe metody produkcji sprzętu elektronicznego, zastosowanie materiałów podlegających powtórnemu przetwarzaniu i odnawialnych źródeł energii"
Ma ktos pomysł jak to opisac i co tam napisac ? xd :))

2

Odpowiedzi

2010-01-27T09:38:01+01:00
Według mnie komputer nie może być ekologiczny XD
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T10:43:25+01:00
Moim zdaniem komputer w 100% nie będzie ekologiczny ale można zwiększyć jego przyjaznść dla środowiska.
Przede wszytkim bardziej ekologiczne są komputery przenośne a to ze względu na niższy pobor mocy.Są firmy które produkują ekologiczne komputery,największy nacisk kładą na niski pobór mocy,aby komputer jeśli nie jest obciążony pobierał jak najmniej mocy.To jest ważne bo im mniej prądu zużytego ogólnie przez komputery to tym mniej C02 z elektrowni sie dostanie do atmosfery.Nowa technologia pozwala zmniejszać wymiar technologiczny podzespołów co pozwala także na mniejsze zużycie przez nich energii.Komputery ekologiczne nie są popularne ale istnieją takie, np advenct eco PC ,jego obudowa jest zrobiona z materiałów nadających się do recyklingu,a ponadto zużywa 78% mniej energii.Także istnieją komputery o niskim poborze mocy w stanie czuwania,poniżej 1 wat.takie komputery są na pewno bardziej przyjazne dla środowiska.
Swego czasu czytałem o prototypowej technologii która wykorzystuje powtórnie ciepło wydzielone przez procesor.Czyli gdy procesor pracując nagrzewa się może on to wydzielone ciepło z powrotem przetworzyć na energię.być może przyszłości uda się coś takiego osiągnąć.Pozwoli to na mniejsze zużycie energii.być może pojawią się niedługo małe komputery przenośne które będą wykorzystywać niestandartowe do tej pory elementy,mianowicie procesor ARM(który pobiera znacznie mniej prądu i się nie grzeje oraz secjalny chipset.
a jeśli chodzi o monitory to istnieje technologia OLED która być może w ciągu kilku lat wyprze LCD.Zaletą jej jest właśnie bardzo mały pobór prądu