Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T20:09:31+01:00
Cechą polskiego sarmaty była odwaga, męstwo, waleczność czy też honorowość. Jednak lubił dużo biesiadować, bawić się, interesował się tylko i wyłącznie swoim gospodarstwem, wierzył w czary, zabobony i cuda, był typowym awanturnikiem. Wygłaszał bardzo długie przemowy. Był bardzo pobożny - niestety tylko na pokaz.
2010-01-26T20:19:11+01:00
Sarmatyzm światopogląd i styl życia w przekonaniu szlachty polskiej o jej pochodzeniu od starozytnego plemienia Sarmatów.
-sarmatyzm propagował wzór cnót obywatelskich, równość ideał życia ziemiańskiego
Sarmata:
- gloryfikował prawa zwyczaje RP
-głosił przekonanie o wyższości szlachty polkiej
-bronił religi chrześcijańskiej
-był waleczny w boju lecz nie chętnie rozpoczynał spory
-niechętnie poddawał się modzie