Zadanie 1
a) Oblicz pole powierzchni równoległoboku, którego dłuższy bok ma 15 cm, krótszy bok ma 10 cm. Wysokość odpowiadająca dłuższemu bokowi jest równa 8 cm.
b) Jaką długość ma druga wysokość równoległoboku?

Proszę o wytłumaczenie mi jak mam to zrobić

2

Odpowiedzi

2010-01-26T20:13:05+01:00
A=15cm b=10cm h=8cm
P=1/2a*h
P=7.5 * 8
P=60
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T20:15:22+01:00
Wzór na pole równoległoboku :

P= a*h
P- pole równoległoboku
a - podstawa
h - wysokość

BOK DŁUŻSZY 15cm
BOK KRÓTSZY 10cm
WYSOKOŚĆ 8cm

P=10*8=80cm²

A druga długość wysokości ma tyle samo, bo równoległobok wygląda tak:

______________
\ \
\______________\