1 . podaj miarę kąta, o jaki obraca się wskazówka sekundowa w ciągu :
a. 1 minuty
b. pół minuty
c. 20 sekund

2 .kąt ABC w trójkącie ABC ma miarę 28° , kąt ACB ma miarę 47° .Jaką miarę ma kąt wklęsły BAC ?

3 . trójkąt równo boczny podzielono na dwa trójkąty prostokątne . jakie miary mają kąty tych trójkątów ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T20:20:40+01:00
1.
a)360 stopni
b)180 stopni
c)120 stopni

2.
105 stopni

3.
90, 60, 30
1 5 1
2010-01-26T20:27:09+01:00
1 a. 360°
b. 180°
c.około 100°

2.każdy trójkąt ma miarę 180° więc
180° - (28° + 47°) = 105°
kąt BAC = 105°

3.każdy czworokąt ma 360°
360° / 2 = 180°
każdy z trójkątów ma po 180°
180° / 3 = 60°
kąty tych trójkątów mają 60°
1 5 1