Odpowiedzi

2010-01-26T20:24:39+01:00
12 * 1/3 = 4m

odp. Łamiący maszt nie może uszkodzić drzewka.

Pozdrawiam,
Buzzy ;-)
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T20:38:09+01:00
⅓z 12m=⅓×12m=4m
a=4m
c=12m-4m=8m

b²=c²-a²
b²=8²-4²
b²=64-16
b²=48
b=√48m
b=4√3m≈6,93m

jeśli łamiący się maszt miałby dotknąć drzewka musiałaby pasować proporcja z talesa

6,93m-0,5m=6,43m
odległośc od miejsca ewentualnego dotknięcia drzewka do miejsca złamania masztu=x

spr. proporcję:
6,43:1,5=6,93:4
25,77= 10,395

wg talesa nie spełnia się proporcja, czyli maszt nie uszkodzi drzewka, w ogóle go nie dotknie
44 4 44
2010-01-26T20:42:29+01:00
Dwunastometrowy maszt zgiął się w ⅓ wysokości od ziemi!W odległości pół metra od masztu rośnie drzewko o wysokości 1,5m. Czy łamiący się maszt może je uszkodzić?

12*⅓=4

Jeżeli maszt się łamie w ⅓ wysokości tzn że łamie się na 8m i odłamują się 4m masztu.
Łamiący się kawałek masztu nie będzie dosięgał dalej niż 4m nad powierzchnią ziemi (bo pozostała część masztu-8m, minus odłamujący się kawałek-4m, daje 4m).
Więc łamiący się maszt nie uszkodzi drzewka.
2 2 2