Oblicz pola powierzchni prostopadłościanów o wymiarach:
a) 4m x 7m x 2m
b) 2cm x 4,5cm x 3,5cm
c) 11dm x 11dm x 11dm
d) 25mm x 4,7cm x 0,2dm

Bardzo proszę o właściwe rozwiązanie i podczas rozwiązywania podajcie mi wzory oraz spoglądajcie na jednostki!!!! BO TO WAŻNE! -PODAJCIE MI ROZWIĄZANIE JAK NAJSZYBCIEJ DZISIAJ DO GODZ. 20: 45

3

Odpowiedzi

2010-01-26T20:39:23+01:00
A) a=4m
b=7m P=2ab+2aH+2bH
H=2m
P=2x4x7+2x4x2+2x7x2=56+16+28=100 kw

b)a=2cm
b=4,5 cm
H=3.5cm
P=2x2x4,5+2x2x3,5+2x4,5x3.5=18+14+31,5=63,5 kw

c)a=11dm
b=11dm
H=11dm P=2x11x11+2x11x11+2x11x11=242+242+242=726dm kw

d)
a=25mm
b =4,7cm=47mm
H=0,2 dm 20mm

P=2x 25x47+2x25x20+2x47x20=2350+1000+1880=5230 mm kw = 52,3 cm kw
12 4 12
2010-01-26T20:39:53+01:00
P = 2ab + 2bh + 2ah

a) a = 4m b=7m h = 2m
P=2*4*7 + 2*7*2 + 2*4*2
P= 56m² + 28m² + 16m²
P= 100m²

b) a=2cm b=4,5cm c=3,5cm
P=2*2*4,5 + 2*4,5*3,5 + 2*2*3,5
P= 18cm² + 31,5cm² + 14cm²
P= 63,5cm²

c)a=11dm b=11dm c=11dm
P=2*11*11 + 2*11*11 + 2*11*11
P=242 + 242 + 242
P=726dm²

d) a=25mm=2,5cm b=4,7cm c=0,2dm=2cm
P=2*2,5*4,7 + 2*4,7*2 + 2*2,5*2
P= 23,5cm² + 18,8cm² + 10 cm²
P= 52,3 cm²
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T20:47:57+01:00
Wzór:
a - długość
b - szerokość
c - wysokość
Pole całkowite (Pc) = 2 x a x b + 2 x b x c + 2 x c x a.
W przykładzie c) mamy sześcian bo wszystkie krawędzie są takie same więc Pc = a x b x 6. W przykładzie d) mamy rożne jednostki więc zamieniamy je żeby były takie same.

a) Pc = 2 x 4m x 7m + 2 x 7m x 2m + 2 x 2 m x 4m = 56m² + 28m² + 16m² = 100m²

b) Pc = 2 x 2cm x 4,5cm + 2 x 4,5cm x 3,5cm + 2 x 3,5 cm x 2 cm = 18cm² + 31,5cm² + 14cm² = 63,5cm²

c) Pc = 6 x 11dm x 11dm = 726dm²

d) Pc = 2 x 25mm x 4,7cm + 2 x 4,7cm x 0,2dm + 2 x 0,2dm x 25mm = 2 x 25mm x 47mm + 2 x 47mm x 20mm + 2 x 20mm x 25mm = 2350mm² + 1880mm² + 1000mm² = 5230mm²
20 3 20