1.Beczka o średnicy 60 cm i wysokości 1 m ma kształt walca . Ile litrów wody sie zmiesci w tej beczce

2.Walec ma wysokośc 10 cm a jego obj. wynosi 640πcm³.Jaką średnice ma podstawa tego walca?

3.W walcu o wys.10 i promieniu podstawy wycieto otwór w ksztalcie walca o średnicy 2. Jaką obj. ma otrzymana bryła ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T20:44:18+01:00
1)1l=1000cm³
V=\\ (pi)30²* 100 = 900 * 3,14 * 100= 282600cm²
282600cm³=282,6l

2)r=√V/ \\(pi)*H - cale rownanie jest pod pierwiastkiem
r= √640\\:\\*10= √64 = 8

3)mam takie same zadania jak te powyzej i w mojej ksiazce promien podstawy wynosi 8 wiec mysle ze u ciebie tez tyle bedzie wynosil

V=\\r²*H
V₁=\\*8²*10=640\\
V₂=\\*1²*10=10\\
640\\-10\\=630\\
odp.otrzymana bryla ma objetosc 630\\(pi )
2010-01-26T20:47:10+01:00
Ustalamy jednakowe jednostki miary ( zamieniamy na dm)
1dm=10cm
60 cm=6 dm
1 m=10dm
x-długość srednicy
x=6
promień =1/2x=3m
h=1m

V= πr^2h
V=π * (3)^2 * 1
V=9π dm3 czyli 9 * 3,14 =28,26litrów

ad.2
h=10 cm
V=640π cm3

640π=π* r^2* 10
10r^2=640
r^2=64
r=8
x=16 cm - tyle ma srednica

ad.3
h=10
x=2 =>r=1
V1=π*1*10
V1=10π taka objetosc ma wycieta bryla w ksztalcie walca

V2=π *64*10
V2=640π objetosc bryly przed wycieciem

V3=640π -10π =630π