Proszę pomóżcie, a będzie naj :)

Pewien pierwiastek zawiera 95,02% izotopu o liczbie masowej 32 ,0,75% izotopu o liczbie masowej 33, 4,21% izotopu o masie 34 u i 0,02% izotopu o liczbie masowej 36.Oblicz średnią masę atomową tego pierwiastka.Odszukaj ten pierwiastek w układzie okresowym.

Z gory dzięki . ;P

2

Odpowiedzi

2010-01-26T20:39:50+01:00
Mx=(32*95,02%+33*0,75%+34*4,21%+36*0,02%)/100%=(3040,64+24,75+143, 14+0,75)/100%=3209, 28%/100%=32,0928=32

jest to siarka
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T20:44:11+01:00
Aśr.-średnia masa atomowa
A1,A2,A3,A4-liczby maowe poszczególnych izotopów
p1,p2,p3,p4-zawartość procentowa izotopów

Aśr.=(A1 x p1+A2 x p2+A3 x p3+ A4 x p4) : 100%=(32 x 95,02% +0,75%x 33+ 34 x 4,21%+36 x 0,02%) :100%=32,0925=32

to jest siarka