Odpowiedzi

2010-01-26T20:36:08+01:00
2010-01-26T20:37:06+01:00
10 / 2 = 5 cm - bok trójkąta
15 cm - długość naprzeciwprostokątnej trójkąta

c^2 = 15^2 - 5^2
c^2 = 225 - 25
c^2 = 200
c = 10 pierwiastek z 2

druga przekątna:
(10 pierwstka z 2) * 2 = 20 pierw z 2

Pole rombu:
P = 10 * (20 pierw z 2 ) * 1/2 = 100 pierw z 2 [cm^2]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T20:47:06+01:00
Oblicz pole rombu o obwodzie 60cm i przekątnej 10cm.

Przekatne dziela romb na cztery przystajace trojkaty prostokatne. Dlugosci przeciwprostokatnych wynosza 60cm : 4 = 15cm

Przyprostokatne sa rowne polowie przekatnej.

Druga przyprostakatna mozemy obliczyc z twierdzenia pitagorasa:

a²+b²=c²
5²+b²=15²
b²+25=225 | - 25
b²=200
b=√200 =√100*2=10√2

Dlugosc drugiej przyprostokatnej:

2*10√2=20√2


Pole rombu:
P=½pq
P=½10cm*20√2cm
P=100√2cm²
1 4 1