Wartość "g"we wzorze Fc=mg tylko na powierzchni ziemi wynosi 10 N/kg . Na powierzchni Księżyca g=1,62 N/kg , a przy powierzchni Jowisza g = 25,3 N/kg .Oblicz jaka wartość miałby twój ciężar przy powierzchni tych obiektów astronomicznych...prosze pomuszcie ale tylko te osoby które naprawde potrafią to obliczyć:]

2

Odpowiedzi

2010-01-26T20:37:31+01:00
Kolego ;)
Twój ciężar na ziemi wynosi twoja waga (założę, że np. 50kg) pomnożona razy wartość przyciągania grawitacyjnego (g). Czyli na ziemi ważysz 50kg, czyli ziemia przyciąga Cię z siłą 500N, a na innych ciałach niebieskich wygląda to następująco:

Ziemia: g=10
Ciężar czyli Fc=10*50=500N

Księzyc g=1,62
Ciężar: Fc=50*1,62=81N

Jowisz g=25,3
Ciężar: Fc=50*25,3=1265N
24 4 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T20:43:05+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Fc=mg
Dane:
m= np. 50 kg
g ziemi= 10 N\kg
g Księżyca=1,62 N\kg
d Jowisz= 25,3 N\kg
Szukane:
Fc Ziemi=?
Fc Księżyca=?
Fc Jowisz=?
Fc ziemi= 50 kg*10N\kg
Fc ziemi=500N
Fc Księżyca=50kg*1,62N\kg
Fc Księżyca=81 N
Fc Jowisza=50kg*25,3N\kg
Fc Jowisza=1265 N
24 4 24