Suma dwóch liczb wynosi 100. Znajdź te liczby jeżeli połowa pierwszej z nich jest równa trzeciej części drugiej!!!!!

PILNE!!!!!!!

zad2. Suma czterech kolejnych liczb parzystych wynosi 104. Znajdź te liczby.

zad. 3 Zbadaj, czy istnieją cztery kolejne liczby nieparzyste, których suma wynosi 114.

WYNAGRODZE!!!!!!!!
DAM DUUUUUUUŻO PUNKTÓW!!!!!!!!

Napiszcie rozwiazania to tych zadań co tylko wiecie !!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-01-26T20:44:08+01:00
Na drugie mam 3 cyfry.

24,26,28 i byloby jeszcze jedno 26 ale sie nie zgodzi., wedlug mnie, nie ma takich liczb.

a w trzecim, na bank 35,37,39 :P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T20:47:00+01:00
1.x+y=100
1/2x=1/3y/*6

x+y=100
3x=2y

x+y=100/*2
3x-2y=0

2x+2y=200
3x-2y=0
__________
5x=200/:5
x=40

x=40
x+y=100

x=40
40+y=100

x=40
y=60

2.
24,26,26,28

3.
moim zdaniem nie ma takich liczb