Odpowiedzi

2010-01-26T20:42:28+01:00
A)x=5
b)x=6
c)x=2
d)x=10
e)x=-6
f)x=7
g)x=-4
h)x=3
1 5 1
2010-01-26T20:45:13+01:00
A) x+5=10/-5
x=5
b) 2x+3 =15/-3
2x=12/:2
x=6
c) 5x + 13=23/-13
5x =10/:5
x=2
d) 3x +11 =41/-11
3x=30/:3
x=10
e) -x + 2 =8/-2
-x=6/*(-1)
x=-6
f) -x =5 =-2 (coś źle zapisane chyba)
g) -2x - 7 = 11/+7
-2x=18/:(-2)
x=-9
h) -5x = 3 =-12 (coś źle zapisane chyba)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T21:01:40+01:00
A) x+5=10
x=10-5
x=5

b) 2x+3 =15
2x=15-3
2x=12 | :2
x=6

c) 5x+13=23
5x=23-13
5x=10 | :5
x=2

d) 3x+11=41
3x=41-11
3x=30 | :3
x=10

e) -x+2=8
-x=8-2
-x=6 | *(-1) [" bo x niemoże być na - więc trzeba zmienić znak na +"]
x=-6

f) -x=5=-2 [to jest źle zapisane czy aby nie przed -x jest zamiast równa się +?]
-x+5=-2 [To chyba tak...;) ]
-x=-2-5
-x=-7 | *(-1)
x=7

g) -2x-7=11
-2x=11+7
-2x=18 | :(-2)
x=-9 ["bo dzieląc liczbe dodatnią przez ujemną zmienia się znak na minus"]

h) -5x=3=-12[to jest źle zapisane czy aby nie przed -5x jest zamiast = to +?]
-5x+3=-12 [To chyba tak...;) ]
-5x=-12-3
-5x=-15 | :(-5)
x=3

P.S. Niewiem czy napewno punkt f) i h) jest tak jak myśle. Jak tak to powinno być ok. Mam nadzieję że pomogłam. :)
1 5 1