Odpowiedzi

2010-01-26T20:48:28+01:00
Ponieważ był Święty Ewangelista(Święty Marek).
-Jest to bardzo ładnie imię.
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T20:52:33+01:00
Ponieważ jest to imię patrona - świętego Marka. A jak wiadomo święty Marek zasłynął z wielu rzeczy.
- Prawdopodobnie ochrzcił go sam św. Piotr Apostoł - był to ogromny zaszczyt a teraz jest to powód do prawdziwej dumy
- Był Ewangelistą i apostołem
- Znał doskonale całą treść nauczania Piotra, którą spisał w Ewangelii - co wyjawia wiele jego pozytywnych cech jak wierność Bogu, pracowitość, sumienność
- Św. Marek jest orędownikiem u Boga o dobrą pogodę i obfite plony
- Jest patronem Wenecji, Bergamo, Egiptu, pisarzy, notariuszy, murarzy, koszykarzy (wyplatających kosze z wikliny), szklarzy, hodowców bydła.
Myślę, że są to mocne argumenty przemawiające za imieniem Marek.
18 4 18
2010-01-26T20:54:42+01:00
Marek jest bardzo starym imieniem, a co dziwne nie tracącym popularności przez wiele wieków.
Do Polski zawitało w XIII wieku, lecz było używane już w Starożytnym Rzymie, jako "związany z Marsem"
[czy coś takiego, piszę z pamięci więc wiesz... (sam mam na trzecie imię Marek)]
Było również wielu świętych, noszących to imię [bodajże trzydziestu], a najbardziej znanym jest właśnie św. Marek Ewangelista.

Szczerze polecam, jeśli będziesz przyjmował bierzmowanie.
7 2 7