Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T20:54:19+01:00
Potrzebny 8% roztw. NaCl.

mamy roztw.:
Cp=5% m roztw.=800g

możemy z tego policzyć ile NaCl jest rozpuszczone w tym roztworze:
m subst.=(Cp * m roztw.)/100%
m subst. = 40g.

musimy obliczyć masę roztworu dla 8% roztworu, w którym rozpuszczone jest 40g NaCl - układamy proporcję:

8g NaCl ---- 100g roztw.
40g Nacl ---- x g roztw.

x=500g roztw.

Skoro odparuwojumy tylko wodę to masa substancji rozpuszczonej się nie zmienia, możemy odjąć od siebie masy roztworów i otrzymamy wynik:

800g-500g=300g H20

Odp. Aby otrzymać zalewę do ogórków (8% r-r NaCl) należy odparować 300g wody.
18 4 18
2010-01-26T20:56:29+01:00
800g 5% roztworu - obliczamy masę soli, gdyż ona się nie zmienia:
800g*0,05=40g

cp=(ms/mr)*100%
cp=(40*100)/mr | mnożymy *mr
cp*mr=4000 | Dzielimy przez cp, które wynosi 8
mr=4000/8
mr=500g
800g-500g=300g

Należy odparować 300g H2O
8 3 8