1 . jaka jest miara kąta ostrego , który tworzy wskazówka godzinowa i wskazówka minutowa o godzinie 15:30.

2. oblicz obwód trójkąta równo bocznego o boku długości :

a. 7 cm
b. 25 cm
c. 3,2 cm
d. 3 i 1/3 m

3. oblicz długość boku trójkąta równobocznego o obwodzie 19,8.

4. w trójkącie prostokątnym miara jednego z kątów ostrych jest cztery razy mniejsza od miary drugiego kąta ostrego . jakie miary mają kąty tego trójkąta ?

5.
a. podstawa trójkąta równoramiennego ma długość 15 cm , a jego ramie jest dwa razy dłuższe od podstawy . oblicz obwód tego trójkąta .
b.ramie trójkąta równoramiennego ma długość 13 cm , a jego podstawa jest o 4 cm krótsza . oblicz obwód tego trójkąta .
c. oblicz długość podstawy trójkąta równoramiennego o obwodzie 39 cm i ramieniu 11 cm .
d. oblicz dlugosc ramienia trojkata rownoramiennego o obwodzie 54 cm i podstawie 14 cm .

3

Odpowiedzi

2010-01-26T21:01:01+01:00
1.
90 stopni

2.
a)21
b)75
c)9,6
d)10

3.
6,6

4.
72 i 18

5.
a)75
b)35
c)17
d)20

  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T21:04:21+01:00

1. 90 stopni
2. a) 7x3=21cm
b)25x3=75cm
c)3,2x3=9,6cm
d)3 1/3x3=10m
3. 19,8:3=6,6
4.
5. a)15cm+ 2x(15x2)= 15+60=75
b) 2x13 + (13-4)=26+9=35
c)39- (2x11)= 39-22=17
d)(54-14):2= 40:2=20
Nie mam tylko odpowiedzi na 4 :))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T21:08:31+01:00
1.90 stopni

2.a)3x7=21cm kwadratowych
b)3x25=75cm kwardatowych
c)3x3,2=9,6cm kwadratowych
d)3x3i1/3=10m kwadratowych

3.19,8:3=6,6cm

4. x+1/4x=90 stopni
5/4x=90 stopni/:5/4
x=72stopni-miara pierwszego kąta
72stopni:4=18stopni-miara drugiego kąta

5.a)Obw=15+2x(2x15)=75cm
b)Obw=2x13+ (13-4)=35cm
c)39-(2 x 11)=17
d)(54-14):2=20
1 5 1