UWAGA! Zadania dla szkoly podstawowej [kl6].

ZADANIE1
Z drutu o dlugosci 192cm zbudowano szkielet szescianu. Jaka dlugosc ma krawedz tego szescianu?

Zadanie2
Pole powierzchni szescianu wynosi 216dm kwadratowych. Jaka dlugosc ma krawedz tego szescianu?

3

Odpowiedzi

2010-01-26T21:08:22+01:00
2010-01-26T21:08:36+01:00
Z drutu o dlugosci 192cm zbudowano szkielet szescianu. Jaka dlugosc ma krawedz tego szescianu?
Szescian ma 12 krawedzi
wystarczy 192 podzielic na 12
192:12=16
Pole powierzchni szescianu wynosi 216dm kwadratowych. Jaka dlugosc ma krawedz tego szescianu
P = a*a*a
a₃=216
pierwiastek 3 stopnia z 216 wynosi 6
a=6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T21:11:24+01:00
Zad1

sześcian ma 12 krawędzi, tak więc
192 cm : 12= 16 cm

Odp: Każda z krawędzi ma długość 12 cm

Zad2

sześcian ma 6 ścian, tak więc
216dm ² :6 = 36 dm² - to jest pole jednej ściany

każda ściana sześcianu to kwadrat a, wzór na pole kwadratu wynosi a², tak więc
a= √36
a=6

Odp: długość jednej krawędzi wynosi 6 dm czyli 60 cm