Akwarium w kształcie prostopadłościanu o wymiarach : długości 40 cm szreokości 25 cm , wysokości 60 cm wypełniono do połowy wodą . O ile centymetrów podniesie się poziom wody w akwarium po dolaniu 6 litrów wody ?



Pilnie potrzebuje na jutro !

3

Odpowiedzi

2010-01-26T21:25:11+01:00
4l=4 dm
V = Pp x H
4 dm³
5 x 2 = 10h
h =4/10 dm
4/10 = 4 cm


(x to razy)
1 5 1
2010-01-26T21:27:44+01:00
Akwarium w kształcie prostopadłościanu o wymiarach : długości 40 cm szreokości 25 cm , wysokości 60 cm wypełniono do połowy wodą . O ile centymetrów podniesie się poziom wody w akwarium po dolaniu 6 litrów wody ?

centymetry zmieniamy na decymetry - aby otrzymać litry (1 dm³ to litr) :o)

Wysokość pomniejszamy o połowę (bo połowa ma być napełniona) i obliczamy ile wody tam wlazło :o)
V=a*b*c ; gdzie c to wysokość a zarazem poziom wody
V=4*2,5*3
V=30 L
Dodajemy do tego 6 litrów z tego samego wzoru obliczamy

V=a*b*c
36=4*2,5*x (x to nowy poziom wody)
36=10x
x=3,6 dm

Teraz obliczamy różnicę poziomów wody. Na początku było 3 dm a po dolaniu 6 L 3,6 dm

3,6-3=0,6 dm=6 cm

odp. Poziom wody wzrósł o 6 centymetrów :o)
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T21:28:23+01:00
Dlugosc=40cm=4dm
szerokosc=25cm=2,5dm
wysokosc=60cm=6dm

jesli wypelniono je do polowy wodą to znaczy ze
1/2×6=3dm (do takiej wysokosci napelniono je wodą)
liczymy objetosc tej czesci co jest woda (czyli objetosc wody;) )
Vwody=4×2,5×3=30dm3=30l (bo 1l to 1dm3)
dolewamy 6 litrow wiec
30+6=36l
i obliczamy jaki teraz jest poziom wody
x-poziom wody obecny
4×2,5×x=36
10x=36
x=3,6
obliczamy o ile sie podniosl poziom wody
3,6dm-3dm=0,6dm=6cm
odp: poziom wody podniosl sie o 6 cm
1 3 1