Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T21:17:29+01:00
Mozna robic pieska, śpiewać gamę, skakać po dźwiękach gamy, wypuszczać powietrze, głęboko oddychać, robić „ sssss ... ”
2010-01-26T21:19:15+01:00
ĆWICZENIE 1

Wyobraź sobie, że zdmuchujesz pyłki z różnych części swojego ubrania ( np. z rękawa ). Wykonuj w szybkim tempie wdech i wydech. Pyłki trzymają się tak mocno, że musisz „uderzać” w nie mocno wydychanym powietrzem, w krótszej i dłuższej serii ( ffff.., f- f - f, fffff, ... ).
ĆWICZENIE 2

Przyjmij pozycję stojącą. Połóż dłoń na brzuchu tak, aby środkowa jej część znajdowała się na pępku. Wykonaj wdech i zacznij energicznie śmiać się wymawiając jednocześnie :

„ sssss ... ”, „s, s, s, s,...” lub „ sssss... s, s, s, ssssss... itp.
Przyjmij pozycję stojącą. Połóż dłoń na brzuchu tak, aby środkowa jej część znajdowała się na pępku. Wykonaj swobodny wdech. Następnie szybko i energicznie wypowiadaj kilka razy z rzędu - najpierw powoli, a w miarę upływu czasu zwiększaj tempo - głoskę „p” (p-p-p-p-p-p - ..., p-p-p-p-p- ...., p-p-p-p-p- ...) i w ten sam sposób :„b”, „c” „ć”, „cz”, „k”, „t”.

1 5 1
2010-01-26T21:20:36+01:00
Położyć książkę na brzuch i oddychać, gdy będzie się podnosić to znaczy, że przepona dobrze pracuje.

Przewiązać szalik dookoła brzucha i oddychać tak żeby za 2 oddechami szalik rozwiązał się.
1 5 1