Monika chętnie bierze prysznic , każdorazowo zużywając przy tym 35 litrów wody . Roman woli kąpiel w wannie i zużywa za każdym razem mniej więcej 150 litrów wody .
a) Ile metrów sześciennych zużywają na 100 kąpieli pod prysznicem ,a ile a ile ch 100 kąpieli w wannie ?
b)Jaki będzie koszt tych kąpieli , jeśli 1 metr sześcienny ciepłej wody kosztuje 6,61 zł. ?

3

Odpowiedzi

2010-01-26T21:25:26+01:00
A)100*35dm^3 = 3500dm^3 = 35m^3 - prysznic
100*150dm^3 = 15000dm^3 = 150m^3 - wanna

b)150+35=185

185 * 6,61zł = 1222,9zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T21:28:02+01:00
Monika
35 l = 0,035 m³ x 100 = 3,5 m³
Roman
150 l = 0,15 m³ x 100 = 15 m ³
Na 100 kąpieli pod prysznicem zuzyją 3, 5 m ³ , a na 100 kąpieli w wannie 15 m ³.

3,5 m³ + 15 m³ = 18,5 m³ x 6,61zł= 122,285zł ≈122,29 zł
Koszt kapieli wyniesie ≈122,29 zł
2010-01-26T21:31:08+01:00
Dane:
Monika-35l=35 dm3
Roman-150 l=150 dm3
a)
zużycie na 100 kąpieli
Monika-35 dm3 *100=3500dm3=3,5m3
Roman-150 dm3 *100=15000dm3=15m3
b)
koszt 1m3=6,6zł
Monika-3,5 m3 * 6,6zł/m3=23,10zł
Roman-15m3 * 6,6 zł/m3=99zł