Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T21:31:44+01:00
(18cm-6cm):2=6cm
twierdzenie Pitagorasa:
10²=x²+6²
100=x²+36
x²=64
x=8 - wysokość trapezu

P=(a+b)*h:2
P=(18cm+6cm)*8cm:2
P=96cm²
2010-01-26T21:32:12+01:00
Wzór na pole trapezu : (a + b) * h * 1/2
Podstawiamy : (18cm + 6cm) * 6 cm * 1/2 = 24 cm * 6 *1/2 =
144 cm * 1/2 = 72 cm 2(kwadratowe)
odp.: Pole tego trapezu wynosi 72 cm 2(kwadratowe)