Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T21:34:31+01:00
Chyba: Wodorotlenku sodu ;)
Rozwiązanie:

Na₂O + H₂O --> 2 NaOH - Pierwszy sposób

Na + H₂O --> NaOH + ½ H₂ |×2
2 Na + 2 H₂0 --> 2 NaOh + H₂ -Drugi sposób

Na 100% jest to dobra odpowiedź ;) Sprawdzone i potwierdzone przez nauczyciela!
2010-01-26T21:35:27+01:00
Na₂O + H₂O → 2NaOH (tlenek sodu z wodą)

2Na + 2H₂O → 2NaOH + H₂↑ (sód z wodą)
1 1 1
2010-01-26T21:36:03+01:00
Wodorotlenek sodu-NaOH;
otrzymywanie:
2Na+2H2O=2NaOH+H2,
Na2O+H2O=2NaOH.
1 1 1