Dany jest trójkąt równoamienny ABC, w którym IACI=IBCI, podstawa IABI=4cm, a wysokość opuszczona na tę podstawę wynosi 5cm. W odległosci 2cm od podstawy AB poprowadzono prostą DE równoległą do AB taką ze punkt D ∈ AC, a punkt E ∈ BC. Oblicz pole trójkąta DEC.

2

Odpowiedzi

2010-01-26T21:59:37+01:00
Wysokoćć bedzie wynosiła 7cm

*- to jest zamiast razy
/ - a to podzielić
cm2 - cm kwadratowe

P=a*h/2
P=4*7 /2
P=14cm2

mam nadzieje ze ci to pomoze :)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T22:02:36+01:00
Mam nadzieję, że dobrze, na wszelki wypadek sprawdź z odpowiedziami z tyłu książki, o ile to zadanie się tam znajduje...:)

5 cm-2cm=3cm
4cm:2=2cm
Twierdzenie Talesa
3/x=5/2
3*2=5x /:5
6/5=x
a=2x
a= 2*6/5
a= 12/5
P=1/2 a*h
P=1/2*12/5*3
P=36/5*1/2
P=36/10
P=3,6 cm²

Ejjjj Beybesexi czego ty liczyłeś pole??? Bo napewno nie trójkąta DEC