Odpowiedzi

2010-01-26T21:58:31+01:00
A) 2x+y=1
b) 6√5+4y=6
c)3/5x + 2y =10
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-26T22:24:15+01:00
A) oznaczony
(⅗x + 2y = 3 /*5
(x + ⅓y = -1 /*(-3)

(3x + 10y = 15
(-3x - y = 3
_____________
9y = 18 /:9
y = 2

-3x - y = 3
-3x - 2 = 3
-3x = 5 /:(-3)
x = -5/3
x = -1⅔

( x = -1⅔
(y = 2

b) nieoznaczony
(⅗x + 2y = 3 /*5
(x + 3⅓y = 5 /*(-3)

(3x + 10y = 15
(-3x - 10y = -15
_____________
0 = 0

c) sprzeczny
(3/5x + 2y = 3 /*10
(1⅕x + 4y = 5 /*(-5)

(6x + 20y = 30
(-6x - 20y = -25
_______________
0 = 5
1 5 1