1.Karol godzine obserwował najruchliwszą ulicę w mieście.Zauważył że samochodów ciężarowych przejechało sześć razy mniej niż osobowych.Ile samochodów osobowych ,a ile ciężarowych przejechało w tym czaie główną ulicą miasta ,jeżeli Karol wszystkich pojazdów naliczył 434


2.W ulicznym biegu startowało 162 zawodników.Kobiet było dwa razy więcej niż dzieci,a mężczyzn sześć razy więcej niż dzieci.Ile dzieci,ile kobiet i ilu mężczyzn uczestniczyło w biegu?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T11:12:38+02:00
1.
x-samochody ciężarowe
6x - samochody osobowe

6x+x=434
7x=434 /:7
x=62
Samochody ciężarowe - 62
Samochody osobowe - 62*6=372

2.
x-liczba dzieci
2x-liczba kobiet
6x-liczba mężczyzn

x+2x+6x=162
9x=162 /:9
x=18
liczba dzieci - 18
liczba kobiet- 2*18=36
liczba mężczyzn = 6*18=108

Pozdrawiam:-)
1 5 1
2009-10-04T12:49:32+02:00
1.
x - ilość samochodów ciężarowych
6x - ilość samochodów osobowych

x + 6x = 434
7x = 434 | /7
x = 62

2.
x - ilość dzieci
2x - ilość kobiet - 36
6x - ilość mężczyzn - 108

x + 2x + 6x = 162
9x = 162 | /9
x = 18
2009-10-04T14:10:09+02:00
1.Karol godzine obserwował najruchliwszą ulicę
w mieście.Zauważył że samochodów
ciężarowych przejechało sześć razy mniej niż osobowych.Ile samochodów osobowych ,a ile ciężarowych przejechało w tym czaie główną ulicą miasta ,jeżeli Karol wszystkich pojazdów
naliczył 434

x- liczba samochodów ciężarowych
6x- liczba samochodów osobowych

x+6x = 434
7x = 434
x=62

6*62=372

Odp: 62 ciężarowe i 372 osobowe

2.W ulicznym biegu startowało 162 zawodników.Kobiet było dwa razy więcej niż dzieci,a mężczyzn sześć razy więcej niż dzieci.Ile dzieci,ile kobiet i ilu mężczyzn uczestniczyło w biegu?

x- liczba dzieci
2x- liczba kobiet
6x- liczba mężczyzn

9x = 162
x=18

Odp: 18 dzieci, 36 kobiet, 108 mężczyzn