Napisz w trzech punktach;1-rz wymienne,wyjaśnij pisownie.2-wyrazy z rz po spółgłoskach.3-wyrazy rz niewymiennym.wyrazy/rzeka,orzech,jarzębina,pokrzywa,rzadki,zorza,zwierzę,rzepa,porzeczka,burza,przymiotnik,korytarz,rzodkiewka,karze,brzeg,grzebień,chrzan,korzeń,trzepak,rzeczownik,dojrzały,spojrzał,przebiśnieg,brzoza,marzenie,porządek,drzemka,krzak,grzmot,drzazga,urzędnik,wierzba,korzyść,rzucać,wierzchołek,grzyb,tchórz,talerz,chrząstka,tworzywo,traktorzysta,malarz,górzysty,parzysty,konduktorzy,mierzy,orze,orzeł,wierzy,morze,dworzec,chórzysta,żołnierze,podwórze,marzec,rycerz,doktorzy.pilnie potrzebuje odpowiedzi do jutra do 7 rano plisssssssssss.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T22:23:40+01:00
1. rz wymienia sie na : r,p,b,t,d,k,g,ch,j,w.
np.dobrze-dobry.
2.
pokrzywa,burza,przymiotnik,brzeg,grzebień,chrzan,trzepak,przebiśnieg,brzoza,drzemka,krzak,grzmot,drzazga,grzyb,chrząstka.
3.reszta :))
2 3 2
2010-01-26T22:24:37+01:00
1 np: niektórzy-niektóra, szczerze-szczery
2 np: brzoza,przed,drzazga,trzcina,krzesło,chrzan,zawrzec,ujrzec
3 np(chyba) harcerz,malarz,zegarmistrz,nietoperz,kominiarz
wyjątki:kształt,bukszpan,pszczoła,zawsze,powszechny,wszyscy,
pierwszy,kształcic,Pszczyna,wszędzie,pszenica itd.