Odpowiedzi

2010-01-26T22:26:33+01:00
Została opracowana w 1916 roku.
Jest to teoria wiązań wg której powstają one przez uwspólnienie pewnych elektronów należących do wiążących się atomów.
Każdy atom dostarcza po jednym elektronie do każdej wspólnej pary elektronowej.
Teoria ta wyjaśnia obserwowane wartościowości jonowe i kowalencyjne atomów.

Mam nadzieję, że dobrze ;]
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T22:29:01+01:00
Kosselowi i Lewisowi nasunęła się myśl, że inne pierwiastki będą chciały również osiągnąć oktet elektronów na powłoce walencyjnej.
Kossela i Lewisa wzory, sposób zapisu chemicznych wzorów strukturalnych,
np. H−¨|, H:C:::C:H, czyli H−C≡C−H, H−−H
przedstawiają kolejno wzory elektronowe Lewisa cząsteczki chlorowodoru, acetylenu (wiązanie potrójne węgiel - węgiel) i wody.Każdy z atomów dostarcza po jednym elektronie do każdej wspólnej, tzw. wiążącej, pary elektronowej,
-oddać nadmiarowe elektrony innemu pierwiastkowi
-przyjąć brakujące elektrony od innego pierwiastka
-podzielić się elektronami (uwspólnić je), w ten sposób obydwa łączące się atomy uzyskają oktet.
Walther Kossel – fizykochemik niemiecki. Wyjaśnił mechanizm powstawania promieniowania rentgenowskiego, współtwórca elektronowej teorii wiązań chemicznych.

1 5 1