Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T09:34:16+01:00
Waga sera: 45%*2kg =0,9kg
waga cukru: 18%*2kg=0,36kg
waga mąki: 2%*2kg=0,04kg
waga masła: 8%*2kg=0,16kg
waga jaj: 27%*2kg=0,54 kg

;]
2010-01-27T09:35:48+01:00
W skład sernika wiedeńskiego wchodzi 45% sera białego,18% cukru,2%maki ziemniaczanej,8% masła i 27% jaj. Oblicz,ile ważą poszczególne składniki w dwukilogramowym serniku.

45%=0,45
18%=0,18
2%=0,02
8%=0,08
27%=0,27

2*0,45=0,9kg Ser biały
2*0,18=0,36kg cukier
2*0,02=0,04kg mąka ziemniaczana
2*0,08=0,16kg masło
2*0,27=0,54kg jaja
1 5 1
2010-01-27T09:37:48+01:00
2kg to jest 2000g
więc 2000g to jest 100%
X - 45%
x=900g to jest ser biały

2000g-100%
x - 18%
x=360g cukru
2000g-100%
x - 2%
x=40g mąki ziemniaczanej

2000g - 100%
x - 8%
x=160g masłą
2000g - 100%
x - 27%
x=540g jaj