Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T10:18:42+01:00
X-wiek obecny chłopca
y-wiek obecny dziewczynki

x-3=wiek chłopca 3 lata temu
y-3=wiek dziewczynki 3 lata temu

x-2=wiek chłopca 2 lata temu
y-2=wiek dziewczynki 2 lata temu

x-3=7(y-3)
x-2=4(y-2)

x-3=7y-21
x-2=4y-8

x-7y=-21+3
x-4y=-8+2

x-7y=-18
x-4y=-6/×(-1)
-x+4y=6
-3y=-12
y=12:3
y=4 lata ma dzis wdziewczynka
x-7×4=-18
x=-18+28
x=10lat ma obecnie chłopiec

odp.
dzisiaj chłopiec ma 10 a dziewczynka 4 lata,
4 5 4
2010-01-27T10:21:54+01:00
Trzy lata temu miał 27 dwa lata temu mial 28
28:4=7
dziś corka ma 9 lat a syn 30lat
1 5 1