A) Oblicz objetość graniastosłupa prostego o wysokosci 18 cm którego podstawą jest romb o przekątnych długosci 9cm i 12 cm


B)Podstawa graanaistoslupa prostego o wyskokosci 5 cm jest trapez prostokatny o podstawach długosci 6 i 8 cm. Krotsze ramie trapezy ma dlugosc 2 cm. O blicz oBjestosc graniastoslupa.


C) Objestosc graniastoslupa trojkatnego o wysokosci 10 cm jest rowna 320 cm ,<szesciennych> . Podstawa jest trojkat prostokaty rownoramienny. Jakie dlugosci maja ramiona tej podstawy??


Pomózciee..z góry dzięki..!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T10:44:48+01:00
A. V= Pp*H
Pp= 1/2*9*12
Pp=54
V= 54*18
V=972 cm sześćiennych

b. V=Pp * H
Pp=(a+b)/2*h
Pp= (6+8)/2*2
Pp=48

V=48*5=240 cm sześciennych

C.
320=Pp*10
Pp=32
Pp=1/2 a²
a²=64
a=8
7 3 7
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T10:45:50+01:00
A)Dane:
d₁ przekątna podstawy = 9 cm
d₂ - przekątna podstawy = 12 cm
h - wysokość graniastosłupa = 18 cm
Szukane:
V - objętość = ?
Rozwiązanie:
Pp - pole podstawy = d₁d/2 = 9 * 12÷ 2 = 108/2 = 54 cm²
V = Pph = 54cm²* 18cm = 972 cm³
Odp:Objętość graniastosłupa prostego wynosi 972cm³

b)Dane:
a - podstawa trapezu = 6 cm
b - podstawa trapezu = 8 cm
c - krótsze ramię trapezu = 2 cm = h trapezu
h₁ - wysokość graniastosłupa = 5 cm
Pp - pole podstawy = (a + b)h/2 = (6 + 8)2/2 = 48 cm²
V = Pph₁= 48* 5 = 240 cm³
Odp:Objętość graniastosłupa wynosi 240 cm³
c)
320cm=Pp*10cm
Pp=32cm
Pp=1/2 a²
a²=64cm
a=8 cm
Odp:Ramiona mają po 8 cm.


5 3 5