Odpowiedzi

2010-01-27T11:25:53+01:00
Pole podstawy dolnej i górnej - 2 (8*7) = 8*56= 112 cm2

Pole ścian bocznych = 2(7*12) + 2(8*12) = 2*84 + 2* 96= 168+ 192= 360cm2

Pole całkowite= 112+ 350= 472 cm2

V= 7*8*12= 56*12= 672 cm 3
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T11:29:18+01:00
V = a*b*c
a=7 cm
b=8 cm
c=12 cm
V = 7 cm * 8 cm * 12 cm = 672 cm³
P = 2 * (7 cm * 8cm) + 2 * (7 cm * 12 cm) + 2* (8 cm * 12 cm)
P = 2 * 56 cm + 2 * 84 + 2 * 96 cm = 112 cm² + 168 cm² + 192 cm² = 472 cm²
Czyż nie tak . ?
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T11:36:46+01:00
Objętość: rysunek pomocniczy w załączniku objętość.
V = a * b * c
V = 8cm * 7cm * 12 cm
V = 672cm³

Pole całkowite: rysunek pomocniczy w załączniku pole
Żeby obliczyć pole całkowite należy zsumować podstawy i ściany boczne.
Są 2 podstawy o wymiarach 8cm x 7cm
Ich pole to: 2 * 7cm * 8cm = 2 * 56cm² = 112cm²

teraz pola boczne. są 2 prostokąty o wymiarach 8cm x 12 cm oraz 2 prostokąty o wymiarach 7cm x 12cm

ich pola wynoszą odpowiednio: 2 * 8cm * 12cm = 2 * 96cm² = 192cm²

oraz: 2 * 7cm * 12cm = 2 * 84cm² = 168cm²

Pole całkowite wynosi: 112cm² + 192cm² + 168cm² = 472cm²