Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T11:38:06+01:00
Dane:
x- ilość 5 zł
5x- wartość 5 zł
7x- ilość 2 zł
7×2x- wartość 2 zł
Rozwiązanie:
5x+7×2x=323
19x=323
x=17

7×17=119
Odp.JOLA ma 17 pięciozłotówek i 119 dwuzłotówek.
2010-01-27T11:38:43+01:00
X liczba monet 5 złotowych
7x liczba monet 2 złotowych
7x *2+x*5=323
14x+5x=323
19x=323
x=17
17 monet 5 złotowych
119 monet 2 złotowych

2010-01-27T14:27:16+01:00
X-l dwuzlotowek
y-l pieciozlotowek

7y=x
2x+5y=323

2×7y+5y=323
14y+5y=323
19y=323
y=17
7y=x
7×17=x
x=119
odp: ma 119 dwuzlotowek i 17 pieciozlotowek