Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T11:55:31+01:00
Podbiegunowa (Polarna) :
- szerokość powyżej 66 stopni i 33 minuty.
- zjawisko dnia i nocy polarnej .
- znajduje się między kołami podbiegunowymi.
Umiarkowana:
- między zwrotnikami , a kołami podbiegunowymi.
- w tej sferze nigdy nie góruje słońce w zenicie.
- wysokość górowania zmniejsza się od zwrotników w stronę k.podbiegunowych.
Międzyzwrotnikowa:
- granice : zwrotnik Raka na północy , Koziorożca na południu.
- jest to jedyna strefa , w której słońce góruje w zenicie 2 razy w roku.
- w tej strefie nie ma wcale opadów atmosferycznych .

` . ` . ; ****
2 4 2
2010-01-27T12:01:01+01:00
Umiarkowana-wyrażne występowanie pór roku,wysokie roczne sumy opadów
międzyzwrotnikowy- ,srednie sumy rocznych opadów,temperatura dochodząca do ok 30 stopni celsjusza
podbiegunowa-długie i mrożne zimy,temperayury dochodzą do - 70 stopni celsjusza
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T12:13:53+01:00
A)strefa polarna:
- surowe zimy(odnotowany rekord: -80 stopni C
- silne wiatry (przez ponad 300 dni w roku ponad 100 km/h)
- na brzegiem ok. 0 stopni C

b)umiarkowana:
1)morska (Wielka Brytania, północna Francja, północna Hiszpania):
- lato chłodne, deszczowe
-zima łagodna deszczowa
2) przejściowa (Niemcy, Polska, Białoruś):
występują 4 pory roku
3)kontynetalna ciepła sucha ( Ukrina, Kazachstan, Mongolia, Węgry):
-lato upałne, suche do 40stopni C
-zimy mrożne, deszczowe do -40 stopni C
4)chłodna (środkowa Kanada, północna Europa, północno-środkowa Azja -Syberia):
-lato ciepłe do 20stopni C
-zimy bardzo mroźne (osiągalny rekord to ok. -70 stopni C)

c)między zwrotnikowa:
-nie ma wcale opadów atmosferycznych
-silne wiatry
-burze piaskowe
-wysokie amplitudy temperatur

Mam nadzieje, że pomogłam
Pozdrawiam!
11 4 11