Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T12:44:11+01:00
A) Na początku obliczymy h
h= a√3 :2
h= 2√3:2= √3

i jest taki wzór że R koła opisanego na trójkacie równobocznym równa się 2/3h
wiec,

R=2√3/3

b) obiaczmy przeciwprostokątną i c=√225=15
i jest taki wzór że R= c/2
więc

R=15:2=7,5

c) w trójkącie równoramiennym wyznaczamy h i ją obliczmy ze wzoru pitagorasa
(17)²=h²+8²
i po przekształceniu wychodzi że h=15

teraz obliczamy pole trójkąta
P=1/2 × 16× 15
P= 120

i jest taki wzór że P trójkąta = abc czyli boki trójkata przez 4R

P=abc/4R i podstawiamy

120=17×17×16/4R

R=289/30


Jak cos się nie bedzie zgadzało z odp np to napisz do mnie to zróbie jeszcze raz:)
10 3 10
  • Fao
  • Rozwiązujący
2010-01-27T12:48:36+01:00
A) r = 2/3 wysokości trójkąta
h = a√3/2
h = 2√3/2
h = 2 [dm]

r= 2/3 × 2 = 4/3 = 1 1/3 [dm]

b) r = 1/2 przeciwprostokątnej (Pokrywa się ona bowiem ze średnicą)
d- dł przeciwprostokątnej
9² + 12² = d²
d² = 81 + 144
d² = 225
d = 15
r = 15/2 = 7,5


8 1 8